דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס מנעולנות-לא מה שחשבתם 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2978 פעמים ]

 

כל אדם המעוניין לעבוד בתור מנעולן צריך לעבור הכשרה מקצועית בדרך למקצוע. תפקידיו של המנעולן הם רבים. הוא נדרש לדעת כיצד לשכפל מגוון סוגים של מפתחות, להחליף צילינדרים ולטפל בקודנים לרכב.

הכשרתו המקצועית של מנעולן שונה מאנשי שירות טכניים אחרים שכן בנוסף לקורס אותו מנעולן צריך לעבור, יש צורך גם בקבלת אישור רשמי ממשטרת ישראל לעבודה כמנעולן.

מטרתו של קורס המנעולנות הוא להכשיר את מנעולן לפרוץ לבתים. אך לא רק לבתים: גם מבנים מוסדיים או פריצה לרכבים. מנעולן צריך לדעת בנוסף כיצד לשכפל מפתחות ולהתאים מפתחות.

קורס מנעולן מתאים לאנשים המעוניינים לעבוד כפורצי מנעולים ולבצע את עבודות המנעולנות השונות. הקורס אינו מיועד לכל אחד. חשוב לדעת כי אדם המעוניין לעבוד בתור פורץ מנעולים צריך להיות מוכן לכך שמדובר בעבודה בלתי צפויה על פי רוב, שמשמעותה זמינות מרבית מסביב לשעון. אנשים הזקוקים לפריצת מנעול יכולים להזדקק לכך גם בשבתות או באמצע הלילה.

תנאי הקבלה לקורס מנעולנות אינם פשוטים ולא כל מי שמעוניין יכול גם להתקבל. כתנאי קבלה מקדים, כל המעוניין להתקבל צריך להציג תעודת יושר ממשטרת ישראל. המטרה היא שרק אנשים ישרים המעוניינים לעסוק במקצוע המנעולנות ולא פורצים פוטנציאלים - ייקחו חלק בקורס.

מלבד תעודת יושר נדרשים המנעולנים לעתיד להיות בעלי ידע טכני או ניסיון טכני מכל סוג שהוא. הסיבה ברורה: מנעולן הוא מקצוע המצריך עבודה שמרביתה טכנית ומורכבת. הבנת החומרים המועברים בקורס מצריכה ידע בסיסי והבנה של מונחים טכניים שבלעדיהם יקשה על הלומד בקורס להפנים את הידע הנרכש.

כל מי שעומד בשני קריטריונים אלה יכול להתקבל לקורסי מנעולנות.

מרגע שהתקבל לקורס, המנעולן לעתיד רק צריך למצוא את בית הספר המתאים למנעולנות עבורו. קורס מנעולן אורך כשלושה חודשים ומונה בדרך כלל שנים עשר שיעורים. אורכה של ההכשרה ארוכה מספיק כדי להנחיל את הידע הטכני המורכב לפי סוגי המנעולים השונים. אולם, במרבית הקורסים הנוכחות היא חובה ואחוז החיסורים המותר הוא קטן. לכן, מי שמעוניין לרכוש ידע כמנעולן חייב לדעת כי הקורס דורש גם מחויבות והגעה למרבית השיעורים.

ישנם בתי ספר להכשרת מנעולנים המציעים שיעורים ללא הגבלה. המשמעות היא שמנעולן שסיים קורס בבית ספר כזה הוא מנעולן שיודע את החומר בצורה מדויקת, גם אם בסופו של דבר הוא נדרש להוסיף עוד שיעורים מעבר למקובל.

ישנם קורסים המתנהלים בצורה מעט שונה: במקום במסגרת של כיתה גדולה בה לומדים כמה תלמידים- ישנה מסגרת פרטנית של שיעורים "אחד על אחד" מורה מול התלמיד. שיעורים אלה מתאימים לתלמידים שקשה להם להתרכז בכיתה עם מספר תלמידים ומעוניינים לעבוד בצורה ממוקדת.

מעבר לחובת הנוכחות בשיעורים, חייבים המנעולנים לעבור גם מבחני אמצע ומבחן מסכם. המבחן המסכם הוא מבחן מעשי ומי שלא עובר אותו לא יכול לסיים את הקורס.

מרגע שמנעולן סיים את הקורס והשלים את חובותיו הוא מקבל את תעודת ההסמכה. תעודה זו למעשה מסמיכה אותו לעבוד בתחום והוא יכול להציג אותה ללקוחותיו.

בתי ספר שונים אף מציעים למנעולן שירות השמה, ומחברים בינו לבין לקוחות פוטנציאלים.
יש חשיבות לנושא ההשמה כיוון שמנעולן שסיים קורס פריצת מנעולנות עדיין לא אסף סביבו קהל לקוחות קבוע, ולכן יש צורך בחיבור בין המנעולן ללקוח.

מרגע שסיים את כל אלו, המנעולן יכול לעבוד כמנעולן מן השורה, ולקבץ סביבו קהל לקוחות (בתקווה) מרוצים

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב